گفتاردرمانی  و روان شناسی بالینی علی کشمیری

گفتاردرمانی و روان شناسی بالینی علی کشمیری

کاشمر - امام 5 ؛ تلفن : 320 47 552 - 42 666 552
گفتاردرمانی  و روان شناسی بالینی علی کشمیری

گفتاردرمانی و روان شناسی بالینی علی کشمیری

کاشمر - امام 5 ؛ تلفن : 320 47 552 - 42 666 552

مشاوره قبل از ازدواج، ضرورت فراموش شده جامعه ما!!

در دهه اخیر به دلایل گوناگون آمارهای طلاق به ویژه در کشورهای در حال توسعه از جمله ایران در حال افزایش بوده و هزینه های مادی و معنوی بسیار زیادی را بر افراد، خانواده ها، جامعه و دولت ها تحمیل نموده است. 

تجارب نویسنده و سایرهمکاران دست اندر کار مداخله در پرونده های طلاق توافقی بیانگر این واقعیت است که بسیاری از متقاضیان طلاق یا ازابتدا بدون آمادگی لازم وارد زندگی مشترک شده و یا این که در انتخاب شریک زندگی خود مرتکب اشتباه شده اند. لازم به ذکراست که آمادگی هر یک ازطرفین برای ازدواج، همچنین تناسب آن ها برای یکدیگر، دو شرط لازم و اساسی یک ازدواج مناسب است. 

هر یک از زوجین بایستی به لحاظ جسمی، جنسی، روانی، فکری، عاطفی ، اجتماعی و اقتصادی از پختگی و آمادگی لازم برخوردار باشند. همچنین لازم است طرفین از جنبه های مختلف یاد شده با یکدیگر تناسب داشته باشند . 

در مشاوره پیش از ازدواج روان شناس آمادگی هر یک از طرفین همچنین میزان تناسب ویژگی های شخصیتی آن ها را از روش های مصاحبه و آزمون های روان شناختی لازم مورد سنجش و ارزیابی قرار داده و از این رو زوجین نسبت به خود و طرف مقابل به یک شناخت منطقی و اصولی دست یافته و قادر خواهند شد دست به انتخاب آگاهانه بزنند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد